Диетични изисквания

• Въглехидратните храни (CHO) (напр. хляб, зърнени варива, макаронени изделия, ориз, картофи, зеленчуци и плодове), са основни компоненти в контрола на диабета и трябва да представляват поне 50 % от всяко хранене.

• За да се поддържат стабилни и балансирани нива на кръвната захар, е необходим редовният прием на закуски и храни, съдържащи бавно освобождаващи се въглехидрати.

 

Тестване на кръвната захар

Повечето деца/младежи знаят как и кога да измерват нивата на своята кръвна захар, използвайки личните си глюкомери. Служителите, които имат желание и са обучени, могат при нужда да помагат на децата при измерването на кръвната им захар в училище.

Препоръка: Служителите трябва да поставят ръкавици за еднократна употреба при тестването на кръвна захар.

Всички използвани тест- ленти трябва да се изхвърлят в специални предназначени за целта места.

 

Спортуване

• Спортът изразходва повече глюкоза под формата на енергия

• Често трябва да се приемат храни /CHO с бързо и бавно освобождаване, преди (възможно е и по време на) и след спортуване, в зависимост от интензивността и продължителността на натоварването. Как да се контролира спортуването в учебно време, трябва да се обсъди и уточни с ученика, преподавателите по физическо възпитание и с ендокринолог.

 

Запомнете

Инсулинът и спортът намаляват нивата на кръвната захар!

Въглехидратните храни повишават нивата на кръвната захар!