Ако наскоро сте гледали готварски програми по телевизията или сте чели кулинарни списания, може да сте забелязали, че също както при модата, храните са склонни да следват тенденции. Тъй като диетата играе голяма роля за ежедневното ви здраве, драстичните промени във вкусовите ни предпочитания могат да ви накарат да се чувствате малко объркани. Вместо напълно да избягвате нови кухни или техники на готвене, можете да се научите да се адаптирате към основните насоки за хранене, за да ядете на практика всичко.

 

Американската диабетна асоциация (ADA) поддържа насоки за хранене, които са достатъчно широки, за да се прилагат към всеки тип храна или кухня. След като се запознаете с основите, можете да включите почти всичко в своя план за хранене. В края на краищата, разнообразието е ключът към здравословното хранене.

 

Ето някои важни препоръки на ADA, които да имате предвид, когато избирате здравословни храни:

 

Приемайте правилното количество протеин

При всяко хранене, протеинът трябва да бъде около една четвърт от това, което е в чинията ви—приблизително 10–20 процента от калориите ви за деня. Това не е това, с което са свикнали много хора, затова изисква промяна в нагласата. Един начин да направите промяната, е да третирате месото като гарнитура или да го включите в предястие.

 

Яжте достатъчно въглехидрати, за да се отговори на нуждите на тялото ви

Въпреки че въглехидратите повишават кръвната ви захар по-бързо, отколкото протеините, ADA смята, че въглехидратите са от съществено значение за осигуряване на енергията, фибрите и витамините, от които се нуждае вашето тяло. Така че, не ги елиминирайте от вашата диета.

 

Изберете пълнозърнести продукти

Белият ориз е просто кафяв ориз с отстранена люспа. И така, вие получавате хубав бял цвят, но губите много фибри, витамини B и важни минерали. Изборът на кафяв ориз може да ви помогне да понижите холестерола си и да предпазите сърцето си. Той също е по-бавно изгарящ въглехидрат, което означава, че вашето тяло го превръща в глюкоза по-бавно. Плюс това, по-малко вероятно е да причини повишение на нивата на кръвната ви захар след хранене.